Monday, May 18, 2009

Hari Guru


Setiap kali bulan 5, ada satu hari yg paling bermakna dalam kerjaya ku sbg pendidik iaitu sambutan Hari Guru. Tahun ni memandangkan aku pgg jawatan naib pengerusi bilik guru, kenalah aku membuat persiapan yg gempak2. Tahun ni ada kelainan ckit sbb kalu dulu ada pertukaran hadiah tp memandangkan ada yg tak berpuas hati..so ditukar kepada cabutan hadiah. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar tp tak tau lah kalu ada yg ckp belakang. Acara menjatuhkan botol dengan balingan buah kelapa mmg best sbb semua guru kt sekolah aku sporting menyertai permainan ini. Acara ni mcm main boling la..tp yg payahnya buah kelapa ni rupanya tak bulat so ada kesukaran utk menjatuhkan semua botol. Lepas tu pulak acara membawa bola ping pong dengan menggunakan sudu. Nmpk mcm senang tp sbnrnya ssh sbb bola ping pong ni mesti dibawa dengan menggunakan mulut. Aku nak tergelak ngan aksi kawan2 ku yg begitu semangat utk menang.




kek Hari Guru..penuh dgn coklat dan gula.



Leh potong kek sekrg tak..dah tak tahan dgn baunya la..lapar

Finalis guru yg suka senyum hehehe

Jom nyanyi ramai2 ...Selamat Hari Guru versi Lagu Hari Jadi





Tema baju kali ni pink and purple

Gmbr bersama org kuat sk aku..



Pengerusi dan Setiausaha bilik guru yg turut beri pose istimewa



Gb dan GPK HEM aku



nmpk mcm tak sabar jer nak mula game



Baik2 stapler ..takut luka kepala budak


sapa di antara kami yg paling menarik



mcm aku jer yg juara..hebatkan..



Tekunnya kupas epal..jgn sampai terpotong jari sudahla



Tunduk mcm nak makan epal jer


Selepas tu acara bersambung di dalam dewan. Acara diteruskan lg dengan mereka baju menggunakan surat khabar. Tak ku sangka ada di antara kawan2ku yg kreatif menghasilkan baju menggunkan surat khabar. Kalu tak jd cikgu, leh jd pereka fesyen hahaha. Akhir sekali acara mengupas kulit epal yg paling panjang. Wpun permainan ni khusus utk cikgu perempuan tp ada cikgu lelaki yg turut serta. Syabas sbb dia pun tersenarai mendapat no 2..kira terrorla.

No comments:

Post a Comment