Monday, March 30, 2009

semburan asap

Kejadian ni berlaku semasa berlakunya wabak denggi kt kawasan rumah aku. Sebenarnya kerap juga semburan asap dilakukan oleh jabatan kesihatan bg mencegah pembiakan nyamuk aedes. Nak jd kan suatu cerita, ayah aku pg lah buka pintu rumah sewaktu aktiviti penyemburan tu..dan kesudahannya abis la satu rumah aku berasap dengan bau yg busuk..kalu wangi tak pe la. Ye la..masa tu ayah aku beranggapan dengan membenarkan asap tu masuk leh matikan nyamuk aedes tp tak menyangka asap masuk ke dalam rumah aku dengan begitu byk sehinggakan satu benda pun tak boleh lihat...nak buka tingkap tak boleh gak sbb...kt luar pun masih disembur dgn asap.. drpd nak mencegah nyamuk aedes, keluarga aku terpaksa menghidu asap yg busuk..alamak jerebu la seketika kt rumah aku waktu tu..

tahap jerebu yg serius ni..

rumah berasap...

No comments:

Post a Comment