Wednesday, June 17, 2009

Aduh..bisanya sengat lebah

Awal2 pg mmg dah jd kebiasaan ku membasuh baju sebelum pg bekerja..tanpa ku sedari..aku terpijak lebah yg dah mati..tp wpun ia dah mati..bisanya ttp ada...Mula2 aku ingt kaki aku ni kena karen elektrik..rupanya aduhhh lebah yg menyengat kaki ku.

Aku pun tak amik kisah sgt la..sbb sebelum ni aku pun kena gigit tp sekejap jer baik..so pergi sekolah mcm biasa..aku tunjuk pd GB aku..dia berulang kali nasihat aku agr berjumpa dg doktor..aku ni kalu bab berjumpa doktor mmg payah ckit..sbb nak tunggu giliran..lama sangat.

Kebetulan aku dipilih utk mengiringi anak murid aku berkhemah di Kem Kaizan Pekan Nanas..kalu mcm ni..aku terpaksa menarik diri kerana memandangkan kaki aku bengak sbb gigitan lebah....aku rasa serba salah sbb aku dah berjanji ngan anak murid aku yg aku akan join sekali..tp apa daya ku..

Aku bertanyakan kpd cikgu senior petua utk menghilangkan bisa lebah...dia bg tau..semasa aku kena..aku kena cepat2 amik madu pd badannya..kemudia sapukan pd bekas gigitan tu..hmm aku manalah tau..ada cara lain juga utk meredakan bengkak pd kaki ku iaitu dgn menyapu kapur..ok lah..aku akan cuba bila balik rumah nnt.

Sampai jer kt rumah..abis satu kaki aku sapu ngan kapur..abis putih kaki aku...hehe..tp waktu malam jer kaki aku berdenyut2...agaknya proses utk memulihkan kaki aku yg tersedia bengkak kot..Mudah-mudahan hr sok..sembuhla ia..

No comments:

Post a Comment