Friday, June 12, 2009

Doktor oh doktor

Dalam bulan 6 ni sudah 2 kali aku berjumpa dgn doktor gigi..kali pertama jumpa mmg aku ada appointment ngan dia masa tu utk bt treatment...kali kedua pula ttg cincin pd gigi aku rasa longgar..so aku jumpa dia utk dia betulkan...tp yg kali kedua tu aku rasa mcm tak puas hati jer..mcm ekspres jer dia buat keja..ada patients lain la tu..

Aku dah hampir 2 tahun pakai braces..selama aku pakai braces..mmg aku sengsara...camner tak sengasara..nak nikmati makanan pun susah..makanan asyik terselit jer kt celah2 gigi..nak makan pun kena makanan yg lembut..nak berus gigi pun kena ada berus khas

Masa jumpa doktor hari tu, dia suruh aku selotape mulut aku sebelum masuk tidur...dulu pernah aku buat..tp kali ni ni macam merimaskan...ngan cuaca yg panas...susah utk bernafas..sbb aku dah terbiasa sewaktu tidur bernafas melalui mulut...

Setiap kali berjumpa ngan doktor..dia asyik jer ckp..gigi awk dah mula rata...tp aku tgk perubahannya tak le ketara sgt...dalam tempoh 2, 3 bulan ni..jgan aku masih pakai braces sampai Hari Raya sudah..dah 2 tahun aku tak dapat menikmati juadah semasa Hari Raya..macm kerepek ubi pedas, tempeyek..kuih ros..kacang..tak tahan aku camni..oleh sbb nak cantikkan gigi terpaksa aku berkorban...


braces Pictures, Images and Photos


Gigi sapakah ini?..yg penting bukan gigi aku....gigi aku seakan2 camni la..

No comments:

Post a Comment