Monday, June 8, 2009

Ayu or Abu

Dalam facebook..aku ada cuba apply nama in Arabic letter dan result nya kuar aliff ya..mana wau nya..pelik kan kalu tertinggal wau jd sebutannya aya..bukan ayu..
Perkara ni mengingatkan aku semula ttg kejadian masa lampau aku apabila org memanggil aku dgn nama Abu bukan Ayu...apa kena org salah sebut nama aku..nama aku dalam jawi lak tu..mungkin huruf ya tu dia nampak mcm huruf ba..so dia panggilah aku dgn nama Abu..aku macam nk perbetulkan la nama aku kt dia ni tp nak but camner, aku pun tak pandai cakap bahasa Arab so diamkan jer la tp dalam hati..mak ayah aku bg nama baik2 tau pehal ko salah sebut..
Yg nama syurizah pun satu hal...masa sekolah ada yg sebut syahizah la..syukrizah la..ada yg ltk bte syurizah...kalu ada nama seakan2 syurizah gak, org ckp dia tu kakak atau adik aku...mcm tak tahu aku ni 2 org jer adik beradik..yg sulung abg aku..
isyh pyah btul org nak sebut nama aku..bila dah mengajar jd cikgu..aku pastikan semua nama anak murid aku sebut dgn betul, kadang2 ada gak yg berpintal lidah aku kalu anak murid aku ini india.
Watever pun aku suka ngan nama aku ni wpun aku cari maksudnya tak dapat2...nama moden katakan...haha lahir era 70 an moden ke masa tu.

No comments:

Post a Comment