Wednesday, June 10, 2009

Pelaburan

Baru-baru ni aku telah bertekad untuk melabur dengan pelaburan ASB dengan jumlah wang dirahsiakan hehe. Yela kawan aku semua dah buat harta..beli rumah utk disewa..so aku pun nak bt tindakan yg bijak la. Sbnrnya dah lama ayh aku nasihat..spy melabur dgn ASB cuma tak de masa jer utk pergi ke bank utk mendapat maklumat yg lebih details. Sememangnya aku mmg dah ada akaun cuma kali ni utk bt penambahan jer...Bg aku sikit atau byk yg penting ada wang simpanan utk masa tua..Kalu dah tua..tak yah aku susah2 utk bekerja lg..rehat memanjang...tambahkan amal ibadat..tu jer wawasan aku sebenarnya...lg pun bt masa skrg aku belum ada tanggungan..aku ditanggung oleh kedua ibu bapa aku adalah...sbbnya aku masih stay dgn mereka..kalu aku duduk rumah sewa..nmpknya ssh la utk menyimpan duit. Lg pun aku ni bukan org boros...sesekali tu ada gak berbelanja besar...cuma kadarnya bukan selalu..kalu nak citer zaman belajar dulu..lagi jimat..mungkin ikut perangai ayah aku kot yg suka berjimat cermat. Sebelum bt pinjaman, aku dah buat kira2...cukup ke tidak dgn perbelanjaan aku setiap hari. Insya Allah cukup..sbb gaji aku sememangnya akan bertambah bukan berkurangan dari tahun ke tahun nnt.

No comments:

Post a Comment